آموزش زبان انگیسی در اصفهان|آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از متوسطه تا دانشگاه|آموزش مکالمه انگلیسی

آموزش زبان انگیسی در اصفهان|آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از متوسطه تا دانشگاه|آموزش مکالمه انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی در اصفهان
ارائه پکیج های آموزشی برای دانش آموزان متوسطه,متقاضیان شرکت در کنکور,تقویت مکالمه انگلیسی,آموزش انگلیسی روزمره
09031117320

بایگانی

شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ب.ظ

۰

چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم؟

شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ب.ظ

چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم؟

 

آموزش لغات زبان انگلیسی

 

اغلب زبان آموزان با دو مشکل عمده در حفظ لغات انگلیسی روبرو هستند:

۱- لغات انگلیسی رو حفظ می‌کنم ولی به‌سرعت از یادم میره!

۲- لغات انگلیسی خیلی زیادی بلدم اما نمیتونم اونها رو در مکالمه و جمله به کار ببرم! چکار کنم؟!

در این مقاله به دنبال پاسخگویی به این دو مشکل عمده هستیم.

بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی این است که لغات انگلیسی را حفظ نکنیم
تکرار کردن، با وجود اینکه روشی مرسوم در یادگیری لغات انگلیسی است، در بلندمدت بازدهی مناسب را ندارد.

بله خب! طبیعی است که بعد از انجام این تمرین کسل‌کننده و ذهن بی‌حس کن!؛ هر جا لغت مورد نظر را ببینیم، ذهن ما آن را به خاطر می‌آورد. در حقیقت اگر از کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند سؤال بپرسید، خیلی‌ها وقتی‌که لغات انگلیسی را می‌شنوند و یا در کتابی می‌بینند، مشکل خاصی با به یاد آوردن معنی و مفهوم آن ندارند. اما همین‌که می‌خواهند آن را درجایی بکار ببرند، هرچقدر که به ذهنشان فشار می‌آورند لغت مناسبی به ذهنشان خطور نمی‌کند؛ درحالی‌که به‌اصطلاح تک زبانشان است.

کاملاً مشخص است که روش تکرار و دسته‌بندی لغات بسیار کسل‌کننده است؛ اما از آن هم مهم‌تر، بسیار نیز ناکارآمد است.
مشکل اصلی ما در حفظ کردن لغات انگلیسی این است که معمولاً آن‌ها را به‌صورت تکی و طوطی‌وار حفظ می‌کنیم و بعد انتظار داریم که بتوانیم آن‌ها را به‌صورت جمعی و در جملات و مکالمه به کار ببریم. که این انتظار اصلاً درست نیست.
متخصصین ما در موسسه زبان انگلیسی آفاق خبرهای خوبی برای شما دارند، راه کارهایی وجود دارند که می توانید به کمک آنها لغات انگلیسی را راحت تر یاد بگیریم.

چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم ؟
 

۱- بخوانید….!

هرچه قدر بیشتر بخوانید، به‌ویژه کتاب‌های داستان، رمان، و دیگر چیزهای آموزنده، با لغات بیشتری درگیری پیدا می‌کنید. خواندن، به‌طور طبیعی تمامی آنچه که برای یادگیری لغات جدید نیاز دارید را در بر دارد. تنها بایستی نکات ریزی را رعایت کنید. نخست اینکه مطالبی که برای خواندن انتخاب می‌کنید زیبا و جذاب باشد. دوم اینکه طبق نظریه‌ی داده‌های ورودی، مطالب برایتان قابل‌فهم باشد. وقتی‌که کتاب‌های مختلفی می‌خوانید، احتمال اینکه یک لغت را چندین جای مختلف ببینید بالا می‌رود. این کار باعث می‌شود که مفاهیم و روش‌های مختلف استفاده از آن لغت را یاد بگیرید و یادآوری و استفاده درست از آن لغت در آینده برای شما بسیار راحت شود.

 

آموزش زبان انگلیسی

 

۲- لغت‌ها را در مکان‌های مختلف ببینید.

اگر برای یادگیری لغات جدید تنها از یک منبع و یک روش استفاده کنید، لغت‌ها به‌راحتی از یاد شما می‌رود. اما اگر از منابع مختلفی برای یادگیری لغات استفاده کنید، به وقتش لغات انگلیسی را بهتر به یاد می‌آورید. مثلاً با وجود اینکه خواندن کتاب برای یادگیری لغات بسیار اساسی است، اما دیدن فیلم و سریال، گوش دادن به اخبار، گوش دادن به موسیقی، و از همه مهم‌تر، مکالمه زبان انگلیسی، برای یادآوری بهتر لغات بسیار توصیه می‌شود.

 

۳- تکرار در قالب‌های مختلف

تکرار اصلاً چیز بدی نیست. و ذهن ما برای فهم خیلی از چیزها (علی‌الخصوص زبان انگلیسی)، به تکرار نیاز دارد. اما چیزی که اکثر زبان آموزان در اینجا اشتباه می‌کنند، این است که در یک قالب ثابت گیر می‌کنند.

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند: لغت‌های انگلیسی را بایستی در جمله یاد بگیرید. آیا کنکور دادید؟ چیزی که اکثر کنکوری‌ها یک روز بعد از کنکور تجربه می‌کنند این است که همه‌چیز از یادشان رفته است! و این موضوع دقیقاً به خاطر همین است که درس‌ها را در قالب کنکوری یاد گرفته‌اند و به‌محض اینکه از این قالب درآمده‌اند، همه‌چیز را نیز به فراموشی سپرده‌اند.

بنابراین برای اینکه لغات انگلیسی را بهتر یاد بگیریم، به موقعیت‌هایی احتیاج داریم که آن لغت‌ها، در قالبی معنی‌دار، رنگارنگ، و جالب‌توجه، اتفاق بیفتد که یادآوری آن به‌راحتی انجام شود.

 

آموزش لغات زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی دبیرستانآموزش زبان انگلیسی کنکور

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی